چهار باغ استان البرز

چهار باغ استان البرز

معرفی شهرستان چهارباغ

شهرستان چهارباغ  یکی از مناطق معروف و محبوب استان البرز می باشد . چهارباغ به دلیل آب و هوای مناسب دارای باغ و باغچه های فراوانی می باشد که باعث شناخته شدن چهارباغ کرج شده است.

از نظر فاصله زمانی تا تهران از کردان بسیار نزدیکتر بوده و حتی دارای قیمتهای مناسبتری نبز می باشد .

جمعیت چهار باغ در سال ۱۳۸۵، برابر با ۵۶۱۸ نفر بوده‌است. ولی با پیوستن دو روستای پرجمعیت مهدی‌آباد و ملک‌آباد (دو روستا با ۴۰هزار نفر جمعیت) به این شهر در سال ۱۳۸۷ و مهاجرپذیری جمعیت آن به حدود ۶۵ هزار نفر رسید.

شهر چهار باغ از شمال محدود به اتوبان تهران- قزوین از شمال شرقی محدود به خیابان صنعتکاران (مرز مشترک با کمالشهر کرج) از سمت جنوب شرقی به خط راه آهن و جاده قزلحصار و از سمت جنوب محدود به دکل‌های فشار قوی انتهای چهارباغ و از سمت جنوب غرب محدود به خیابان خراسان (روستایقوهه) و خط راه آهن و از سمت شمال غرب محدود به خیابان تک‌ماکارون (مرز مشترک با بخش مرکزی) می‌باشد.

 جغرافیای چهارباغ :

چهار باغ از شمال محدود به اتوبان تهران- قزوین از شمال شرقی محدود به خیابان صنعتکاران (مرز مشترک با کمالشهر کرج)

از سمت جنوب شرقی به خط راه آهن و جاده قزلحصار و از سمت جنوب محدود به دکل‌های فشار قوی انتهای چهارباغ

از سمت جنوب غرب محدود به خیابان خراسان (روستایقوهه) و خط راه آهن و از سمت شمال غرب محدود به خیابان تک‌ماکارون (مرز مشترک با بخش مرکزی) می‌باشد.

چهار باغ کرج :

زیبایی هر منطقه ای بستگی به طبیعت آن دارد، پس نوع طبیعت هر منطقه تعیین کننده ارزش آن است.

چهار باغ نیز به مانند مناطق تهراندشت ، کردان و سهیلیه کرج طبیعتی بسیار زیبا دارد و همین مورد سبب شده تا افراد بتوانند با اطمینان اقدام به ساخت ویلا و خرید زمین کنند.

این منطقه زیبا دارای باغ های میوه و درختانی زیبا است که در فصل های سال طبیعتی رؤیایی بوجود می آورند.

وجود آب کافی و هوای مناسب سبب شده تا افراد مزارع متنوعی را ایجاد کنند،

همچنین یکی دیگر از موارد مهمی که علاقه افراد را به این منطقه زیاد کرده است، وجود آب، برق و گاز است که مورد بسیار مهمی در خرید ویلا به حساب می آید.

شهرک الهیه و دهکده ورزشی از محلات و توابع شهر چهار باغ می باشند،.

مینطور وجود اراضی زراعی با تنوع کشت انواع محصولات کشاورزی با وسعت 1500 هکتار و به ویژه فعالیت گسترده گلخانه های تولید کننده گل ها و گیاهان زینتی در این منطقه سبب شده است تا این شهر زیبا به قطب گل و گیاه استان البرز شهرت یابد.

کلمات کلیدی